Τρίτη, 1 Μαρτίου 2016

Βιβλιοφαγία

Δεν ξέρω αν υπάρχει ως ορισμός στα λεξικά νεοελληνικής γλώσσας, αλλά απ' ότι ξέρω όχι. Ας κάνω λοιπόν εγώ μια προσπάθεια να προσδιορίσω αυτή την νέα (;) λέξη.

Βιβλιοφαγία (ή βιβλιοφαγεία; ποιος ξέρει) εστί ο όρος μια ακατάπαυστης και αδιάλειπτης ανάγκης του ανθρώπου, να διαβάζει βιβλίο: το βράδυ πριν κοιμηθεί, τον ελεύθερό του χρόνο στον καναπέ, τις ώρες της προσωπικής του ανάγκης στην τουαλέτα, το καλοκαίρι στο μπαλκόνι παρέα με ένα ποτηράκι κρασι, στα μέσα συγκοινωνίας και οπουδήποτε αλλού είναι εφικτό..

Η ανάγνωση βιβλίων είναι ένας τρόπος να ταξιδέψει κανείς σε άλλους τόπους, σε άλλες εποχές, κουλτούρες, καταστάσεις και νοοτροπίες. Είναι μάλιστα ο πιο δημιουργικός και "εγκεφαλικός" τρόπος να ταξιδέψει κανείς καθώς η μόνη αίσθηση που χρησιμοποιεί ο αναγνώστης είναι η όραση και μάλιστα όχι εικόνων, αλλά μόνο λέξεων. Όχι ακοή, όχι όραση εικόνων. Κατά αυτόν τον τρόπο επιστρατεύει τον νου και τη φαντασία του για να μεταφερθεί εκεί όπου τον οδηγεί η ανάγνωση. Προσωπικά πιστεύω πως η τηλεόραση περιορίζει τα μονοπάτια του μυαλού που μπορεί να περιπλανηθεί κανείς καθώς διαβάζει ένα βιβλίο, γιαυτό και ποτέ δεν έχω δει σε ταινία, βιβλίο το οποίο έχω διαβάσει. Είμαι 100% σίγουρη πως δεν θα ξενερώσω.

Θεωρώ ότι το βιβλίο αυτό καθεαυτό είναι ένα πολύ πιο ουσιώδη αντικείμενο από ένα βιβλίο ηλεκτρονικής μορφής. Η υφή του, η παλαιότητα στον χρόνο, η διακόσμηση μιας παραδοσιακής βιβλιοθήκης από επιλεγμένα κομμάτια, έχουν αξία ανεκτίμητη για κάποιον βιβλιοφάγο.
"..αδύνατο να θυμηθώ τον τίτλο του βιβλίου 7 χρόνια μετά την
ανάγνωσή του, μα είναι μια σοφή και όμορφη σελίδα
για να διαβάσει κανείς.."

Θα μου πει κανείς πως δεν είναι τόσο εύκολο να αγοράζεις τρεις την ώρα βιβλία γιατί οι τιμές τους είναι μεγαλύτερες σε σχέση με τα βιβλία ηλεκτρονικής μορφής. Γιαυτό τον λόγω υπάρχουν διάφοροι πάγκοι σε εκθέσεις που πωλούν βιβλία σε μισή και υπέρ-μιση τιμή, επίσης υπάρχουν μαγαζιά που αγοράζουν και πωλούν μεταχειρισμένα βιβλία (αυτό ήταν το καλύτερό μου όταν ανακάλυψα στην Πάτρα ένα μαγαζάκι που λειτουργούσε κατ αυτόν το τρόπο δεν ξέρω που αλλού έχει άλλα παρόμοια, μα σίγουρα θα υπάρχουν). Μια ακόμη λύση είναι ο δανεισμός από δημοτικές βιβλιοθήκες όπου υπάρχουν όλων των ειδών οι κατηγορίες βιβλίων και χάνεσαι εκεί μέσα!
Πέρα από τα παραπάνω υπάρχει και ένας ακόμη τρόπος: ανταλλαγή βιβλίων το οποίο έχω κάνει πολλές φορές προς ανανέωση της βιβλιοθήκης μου. Ξεκίνησα από το http://www.swapp.gr/ όπου έκανα μερικές ανταλλαγές και μια κοπέλα μου πρότεινε μια ομάδα στο facebook "Ανταλλαγές μεταχειρισμένων βιβλίων" όπου ανταλλάζεις ταχυδρομώντας. Είναι έγκυρα και δοκιμασμένα, τα συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: